søndag den 26. juli 2015

Hæklenål i metermål

Sommeren der aldrig kom og en lang stressende periode med lektier og eksamener, - fik mig igang med til dato, den mest tidskrævende og never-ending overspringshandling.
Egentlig sad jeg bare og filosoferede over, at det kunne være hyggeligt at have en hæklet Kay Bojesen  inspireret abe. Vist en dag, hvor jeg burde læse en bog eller en meget lang og kedelig artikel. 
Jeg skulle bare lige prøve om jeg kunne hækle......To måneder senere hækler jeg så nu manisk mindst  3 timer om dagen.
Internettet og youtube does it!!! Her kan man jo lære alt. Og når der ikke lige er en hæklekyndig håndarbejdslærer i nærheden, så er det da smart!
Det er blevet til lidt af hvert og TA DA DA DA DAAAA - Aben er i hus. To styks faktisk. Fordi min skjønne datter også ville have en...Den har lidt for store øjne hører jeg. Men hvad. Pyt. 



To Kay Bojesen fugle er det også blevet til. Lidt store og fuldfede som velvoksne duer. Måske jeg skulle prøve at lave dem i noget andet garn og med en mindre hæklenål. Men sådan er det jo med nybegyndere. Der skal laves fejl, før det kan blive godt.



Så man kan vist sige, at jeg har fået mig en ny hobby. Til dem der ikke har prøvet at hækle, er der kun en ting at sige til det. PRØV DET. Det er ren meditation i en stresset hverdag. 


De to her blev så gode, at jeg vil være bekendt at sælge dem i min butik på ETSY. Der kan du også se flere billeder af elefanterne.  Mønsteret er fra Hjemmet og kan hækles i tre forskellige størrelser.  


Forsøg med free-style hækling. Jeg prøvede mig lidt frem og fik lavet tre bløde baby tøjdyr. Måske de også kommer i shoppen en dag.


Nå,- hæklenålen kalder....Der er projekter igang som venter. Go´søndag til jer derude.




11 kommentarer:

  1. very nice article shared by you.

    SvarSlet
  2. very nice article shared by you.

    SvarSlet
  3. Nice post. Thanks for sharing with us. Superb Blog.

    Great Content.

    SvarSlet
  4. Hi!
    Loved this post, the photos was wonderful. I was charmed to meet your blog. It is beautiful, has great tips! I was very happy to meet you.
    You can also follow?
    Kisses from Poland !!
    http://patrycja-okroj.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Great post! I am actually getting ready to across this information, is very helpful my friend. Also great blog here with all of the valuable information you have. Keep up the good work you are doing here. custom website development services

    SvarSlet
  6. Find more sad crying heart break status here
    Heart Break Sad Status

    SvarSlet