lørdag den 12. april 2014

Påskeharen er ankommet...



Så blev det forår og for nogen af os, betyder det en velfortjent påskeferie. Derfor fik jeg lige færdiggjort en lille påskehare til påskebordet.
Haren er nem af sy. Den er håndsyet i fleece og fyldt med fiberfyld og grødris.
Den kan sagtens sys af børn med lidt fingersnilde. 
Da den var færdig, kunne jeg lige se for mig en række af harer i forskellige pastelfarver. Men det må blive en anden gang.





Jeg pynter faktisk ikke så meget op til påske, men lidt fandt jeg da frem. Så her følger lige en lille billederække med nemme hobby-påske ideer, der kan laves af børn.


Flamingoæg der er malet og pyntet med fjer



Små perledyr af medium hama-perler



Fine påskeliljer, som min datter for mange år siden klippede i karton.

Skriv med karse




Kom karse i en frostpose og bland med vand, så det bliver til en tyk grød. Klip et hul i posen og skriv med den tykke masse. Karsen bliver helt klisteret når den blandes med vand, så det er nemt at forme bogstaver og mønstre.



Karsebakke med æg


En sød karse bakke med skøre æg.


Klip en mælkekarton som vist på billedet.
Klip 12 æg og lim dem hele vejen rundt langs kassen, der er blevet beklædt med papir. Klip øjne ud og tegn sjove pupiller.
Fyld med vat og karse.....- og vent spændt.

                                         

Og så påskeharen i hel figur på skrivekonsollen.


Længere nede kan du se hvordan jeg syede den lille blå fyr.



Den er fyldt med fiberfyld fra en pude og grødris i bunden, så den står sikkert.
Klip en lille filt næse og sy eller tegn to øjne.
Pynt med en lille sløjfe.




God påske 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar