onsdag den 15. januar 2014

Recycle det du har

Så har den stået på oprydning i klædeskabet.
Det betyder, at jeg i søndags rev en bunke gammelt (og nyt tøj) ud af skabet. .

Nu skal tøjet så lige have en chance mere, inden det ryger i skraldespanden.
Mit første forsøg gik faktisk så godt, at jeg lige poster en tutorial du måske kan bruge. Det er i hvert tilfælde ikke sidste gang jeg laver den her ændring på en trøje... Cool og så elsker jeg at spare penge og at genbruge. Jeg føler mig så smart, når det lykkes :-)












                                            Det tog ca en time, så var der ny bluse....










Nå men, af med de gamle kante og så tegner du op, hvad der skal klippes af ærmet.
Brug det du har klippet af, til at måle noget nyt stof op. Jeg fandt en rest med stjerner. Synes det virker godt, med den kontrast det giver på den lyse bluse.
Sy det på og så på med de gamle ærmer. 
Jeg synes blusen var lidt for kort, så da jeg alligevel skulle sy en ny kant på i halsen, forlængede jeg også lige blusen med 5 cm i længden. Da jeg ikke havde stof i den rigtige farve, fandt jeg noget mærkere, der kunne vendes på vrangen og vupti, så funkede det.....

Næste projekt er allerede færdigt, men mere om det en anden dag. Der er jo nok at gå i gang med....




1 kommentar:

  1. Hold nu op hvor er det SMART Heidi!!!
    Jeg går 100% ind for upcycling af gammelt tøj. Fedt, fedt, fedt.
    Tak fordi du deler
    kh Libbie

    SvarSlet