torsdag den 12. december 2013

Kæmpe snefnug - julekugler

Jeg har på Pinterest set en sød ide, som jeg ville prøve. Det så jo så fantastik nemt ud. Og det var det bare overhovedet ikke. Eller også, så er jeg bare en super utålmodig sjæl. 

Det er da bare lidt tråd og noget lim, så er den i vinkel................?! Det er det så bare ikke. Eller jeg måtte først igennem en smule uheld, før kuglen blev så flot som den på billedet. 

Men først så vil jeg vise hvordan jeg gjorde, - følg med her............



En ballon, lidt garn og noget trælim 
(det var hvad jeg havde, men jeg tror skolelim eller tapetklister også går)


Da jeg så efter et par timer tænkte at, nu er den der, - så skulle jeg nok alligevel have ventet lidt længere   :-)


Nå men efter et par forsøg, så blev der en stor flot og holdbar kugle ud af det. 
Så var der bare tilbage at smøre lidt lim og glimmer på. Smukt





Da jeg nu var igang med kugler, så lavede jeg lige en anden slags kugle. Her brugte jeg en flamingokugle. Den viklede jeg ind i stofstrimler, smurt med lim.


Da det var gjort, viklede jeg sølvtråd af forskellig slags rundt om den.
Og så er den vist færdig!





Glædelig jul.............................



2 kommentarer:

  1. OLÁ HEIDI,EU ACABAR DE CONHECER SEU BLOG.ADOREI ESSE PROJETO,VOU TENTAR FAZER.FELIZ NATAL PARA VOCÊ.VALÉRIA.(BRASIL).

    SvarSlet
  2. Kære Neymes. Tak for din hilsen. Jeg håber du havde en dejlig jul. Sjovt at få beskeder helt fra den anden side af jorden :-D

    SvarSlet