søndag den 11. marts 2012

Flag til leg og læring

Ja, vi fejrer altså ikke fødselsdag med festlige flag, selvom det kunne se sådan ud. 
Nææ, - det er såmænd bare små farverige og indbydende talflag på piberensere til taltræning i børnehaveklassen.



Som nogen måske nok har bemærket, så har bloggen været noget stille. Jeg har haft travlt, med at sætte mig ind i mit nye arbejde som Børnehaveklasseassistent.
Jeg har ansvaret for matematikken og har skulle sætte mig ind i et nyt bogsystem. Det tog lidt tid, men nu føler jeg mig sikker nok, til at improvisere lidt og supplere opgaverne med lidt ekstra træning.
Jeg er stor tilhænger af at undervise, så børn med forskellige læringsstile/intelligenser, tilfredsstilles.
Derfor faldt jeg over den her ide et eller andet sted på nettet.
For en ting er, at kunne tælle til 20. En anden ting er talgenkendelsen, når barnet på egen hånd skal finde tallet 13 eller selv skrive 17. For nogle er det så svært at huske, fordi de endnu ikke har fået forbundet tallet, med mængden.
Flagene her bruges således at der skal sættes det antal perler på piberenseren som der står på flaget. Det er en lille sød "leg" der appelerer til de børn, med en høj krops-kinæstetisk intelligens, som  lærer primært ved at gøre ting selv.

Se mere her ....................................



 

1 kommentar:

  1. Det var da en rigtig god ide og i hvert fald farverig.

    SvarSlet