søndag den 22. januar 2012

Flettet taskepung.....

Så hoppede jeg også på "flet-en-taske"-bølgen. Jeg synes vildt godt om udtrykket og ideen bag. Tasker der er lavet af genbrugsmaterialer. Det så bare ved første øjekast, så uoverskueligt og svært ud.
Men ,med hjælp fra en kreativ og flittig kollega, kom jeg igang.
Det blev til denne pung lavet af 128 lapper papir, klippet ud af ugeblade, beklædt med tape og så flettet sammen. Voila............





Og som så meget andet kreativt arbejde, så er jeg blevet fuldstændigt hook på at flette papirlapper sammen, - hi hi (nogen ville måske sige "få dig et liv")  men jeg kan virkelig se muligheder i det her.
Så lige nu er der bunker på skrivebordet i forskellige farver og nuancer, til kommende projekter.
F.eks en Netto taske - SORT-GUL-PINK
En med små motiver UGLER-BLOMSTER
En SORT-HVID (som jeg faktisk allered er igang med og som bliver lige lidt større end pungen)







Der findes rigtig mange sider på nettet hvor man kan finde hjælp til at lave de her punge/tasker.
Prøv bare at google - Flettet taske eller Candy Wrapper
Så kommer der sider frem med vejledninger som er nemme at følge.

Du kan endda gå på You Tube og finde små film med hvordan det gøres.

Rigtig god weekend til alle.
Jeg må tilbage til papirlapperne :-)









2 kommentarer:

  1. Fine sager du har lavet - og ja, man bliver hooked på det med at flette :-)

    SvarSlet
  2. jeg har luret på de der flettet tasker/punge længe og jeg tror også jeg kaster mig over det snart :)

    glæder mig til at se flere flet fra dig :)

    SvarSlet