fredag den 18. november 2011

Ler kontra trylledej

Selvhærdende ler UDSOLGT alle vegne. Øv Øv



Nu havde jeg lige sat mig i hovedet, at hoppe på den bølge. Det er så moderne, at lave julepynt med selvhærdende ler, - og som følge deraf, er det selvfølgelig udsolgt. Nu havde jeg lige søgt inspiration på nettet.
Nå så må man jeg tænke om igen. Så jeg har lavet lidt ophæng i trylledej i stedet for.
Jeg har trillet små cirkler og rullet dem flade og lidt aflange. Efter en tur i ovnen har jeg tegnet med tush på dem.
Ugler selvfølgelig, selvom de stakkels kloge dyr er ved at være en lille smule trættende.
Men det sort/hvide udtryk, blev da ret sødt.



Så mangler de bare en gang lak og en sølvsnor, så er de klar til juletræet......




7 kommentarer:

  1. Hvor er de altså bare fine :)

    Bare et lille fif - avform har ikke udsolgt af selvhærdende ler...

    Kh - Betine

    SvarSlet
  2. Virkelig. Det prøver jeg. Tak for tippet, - og komplimentet...
    God lørdag til dig...

    SvarSlet
  3. De er virkelig søde! -og noget mere originale end dem, som mange af os efterhånden har lavet (mig selv inkl.). :)

    SvarSlet
  4. Cerama har ikke udsolgt i selvhærdende ler ;-)

    SvarSlet
  5. I Randers er det ikke udsolgt.. Men jeg synes det er svært at arbejde med.. det er hård og svært at få glat.. Så jeg har ledt efter noget andet ler - men tænker så at jeg måske sku gøre det i trylledej istedet for,=) Det ser jo skide godt ud det du har lavet.. :0)Tak for info
    KH Iben

    SvarSlet
  6. De er blevet rigtig fine. Jeg har selv overvejet om man kunne bruge trylledej istedet. Så det vil jeg prøve:)

    Har du bare brugt en helt almindelig opskrift?

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  7. Tak for jeres kommentarer.

    Vidunderlige univers: Ja det er klart nemmere at få det glat med trylledej, men jeg er bekymret for hvor godt det holder. Næste gang vil jeg lave dem lidt tykkere. 1/2 cm i hvert fald.

    Bade-And: Ja helt almindelig opskrift.

    2 dele mel
    1 del salt
    1 del vand
    1 spsk olie

    SvarSlet