lørdag den 12. november 2011

Efterårsbilleder

Sikke et skønt efterårsvejr. Solen skinner og det er vindstille. Så er efteråret smukt.
I løbet af ugen har jeg lavet efterårsbilleder med børnene på skolen. Vi var på skovtur for en uge siden. Sjov, hyggeligt og også en lidt anstrengende skovtur, hvor vi samlede fine blade som vi tog med hjem og pressede.
Vejret var ikke med os den dag. Det var koldt, blæsende og det småregnede. Nogle af børnene blev kolde, fordi de ikke havde nok tøj med eller var sendt i skole i upraktisk fodtøj. En var halvsyg, -kommet for tidligt i skole efter sygdom og en savnede bare sin mor hele tiden. Jeg hjalp to drenge ned af et træ, de var kravlet for højt op i (og som de ikke kunne komme ned af), skilte et par kamphaner ad og nærmest slæbte to piger grædende hjem af forskellige årsager. PY HA
Det er på dage som denne, at jeg virkelig ikke ved hvorfor jeg arbejder med børn. Heldigvis er der ikke så mange af den slags. Dagen efter var alt godt igen og jeg var oppe på hesten. Hyp hyp.

Tilbage til bladene. Vi fik samlet dem ind, lagt dem i pres i avis er og ventede en uge på at de skulle blive tørre.

Sort papir, skolelim, lidt garn og små øjne. Andet har vi ikke brugt, - og se hvor flotte og udtryksfylde billederne blev.
Alle børn fik lavet, med stor entusiasme, et flot troldebillede af efterårsblade i orange og gule nuancer. Simpelt men så FLOT.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar