torsdag den 1. september 2011

Mit bidrag til Blogudfordringen

Mamma Mia's Verden har som jeg har skrevet om tidligere, udfordret med en kreativ BLOGUDFORDRING.

Emnet er eventyr og her er mit bidrag.

Jeg har ladet mig inspirere af "De tre små grise" - øf øf.
Faktisk, så har mine tanker, kredset om "Den grimme ælling" i  lang tid,jeg har tegnet skitser, men det kunne ikke rigtig falde på plads. Jeg var hele tiden sikker på, at jeg ville applikere. My comfortzone. Det blev ligesom for yndigt det jeg kunne finde på med svaner og ællinger.

da jeg besluttede mig for, at vælge et andet eventyr, så gik det bare derudaf.....
Her er hvad jeg endte op med...
Elsker det enkle udtryk for tiden, så det skulle være enkelt, sjovt, men farverigt.....




Sofapude 40x60 cm


Se processen her i billeder.










Tre små grise i forskellige lyserød, applikeret på med Zik zak, på sort/hvidt grafisk mønsteret stof. Puden har fløjlsstof på bagsiden, med "fold hen over" lukning.







Det har været sjovt at være med. Og jeg er faaktisk rigtig glad for resultatet. Puden lyser op uden at dominere totalt.


Se de andre bidrag til udfordringen ved at følge linket.








8 kommentarer:

  1. Uhmmm - lækkert grafisk udtryk og superflot applikation! Me Like!! :-)
    Ha' en rigtig lækker dag!

    Kh. Jane

    SvarSlet
  2. Den er da blevet helt vildt flot - Elsker din kombination af det grå/sort/hvide og de søde farver!

    SvarSlet
  3. Ej den er super super fin ! Og ret sjovt med et eventyr jeg slet ikke kender!

    Så fint - jeg linker til dig nu!

    Tak fordi du ville være med !

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  4. Ja, nogle gange er det enkle udtryk bare det bedste. Nu spørger jeg nok lidt dumt (er slet ikke et sy menneske) hvad betyder applikere zik zak?

    Det er blevet en meget vellykket pude.

    SvarSlet
  5. den er bare blevet så fin :)

    SvarSlet
  6. Hej Alice...Applikere betyder at montere motiver på stof, ved at først stryge det på og så sy det fast. Så det er vel bare et andet ord for, for at dekorere med noget man syr på....
    Hmmmm lang og indviklet forklaring :-)

    SvarSlet