fredag den 1. juli 2011

Strikke kan jeg ikke, men

Så er det da godt at man kan købe tubestrik. .....
Den her bog, fik jeg af en forælder, da hendes datter stoppede i SFO'en hvor jeg arbejder...
Det er super, duper, skønne, seje dukkesild, der kan kreeres efter bogens strikkeopskrifter.

Så da jeg ikke kan strikke, ej heller styre et hav af piger med pinde og garn, har fået ideen, at lave dukkerne med tubestrik. Det må børnene da kunne finde  ud af i min SFO.
En kollega og jeg begyndte i dag, det lille tubestrik projekt, og det var noget vanskeligere end vi havde forestillet os.
Men som det er med så meget andet, så får vi erfaringer undervejs. Jeg måtte sætte ambitionerne ned og tænke, det bliver som det bliver. Så mon ikke vi får lavet nogle sjove dukker inspireret af de skønne billeder i bogen, trods alt. Jeg vender tilbage med billeder af dukkerne.
Bogen hedder "Strikkede tøzer" og er skrevet af Claire Garland







Ja jeg synes de er super skønne. Får helt lyst til at lave en til mig selv...
Bogen indeholder strikkeopskrifter og mønstre til tøj, sandaler, sko, støvler og meget andet "musthaves" for lækre larver...

1 kommentar:

  1. Sej bog - og dejligt med gaver! (Du kan måske også få en gave hos mig, hvis du deltager i min give away...) - de skal da nok blive flotte, jeres strikkede tøser. :-)

    SvarSlet