tirsdag den 5. juli 2011

Mormors hæklede dug

Jeg hækler ikke særligt smukt. Jeg prøver og prøver, men det vil ligesom ikke...
Så fik jeg denne dug. Nogen vil måske synes det er synd at klippe den i stykker, men jeg kunne ikke lade være.





Den er fuld af disse skønne blomster, hæklet i det fineste, lidt skinnende garn. Ikke lige min stil i boligindretningen, men nu har den fået ny anvendelse idet, blomsterne pynter på nogle af de ting jeg syr. De er i forskellige farver, så der er blomster til mange projekter. Her kan du se, hvad de indtil videre er blevet brugt til.

Stoffugle med blomsterpynt

Små taskepunge

Endnu en lille pung

Pudebetræk til børneværelset, med sneglemotiv

4 kommentarer:

  1. Det var da en super fin idé. :-) Jeg elsker at hækle, men er ved gud heller ikke særlig god til det... Vi må bare blive ved med at øve os. ;-)

    SvarSlet
  2. ej har du klippet i en fin smuk hæklet dug :(

    ej jeg synes det er dejligt at genbruge ting der bare ligger og ligger ubrugt hen :)

    SvarSlet
  3. Synes det er rigtig godt ud - kom lige forbi din blog på min aften tour : )
    Kik endelig forbi Millelouise, som har en give away med en hæklebog ; )

    SvarSlet
  4. Man må gerne klippe i den slags, især når det bliver så fint!

    SvarSlet