fredag den 29. juli 2011

Hjemvendt fra Lalandia

Så er vores første lille miniferie slut. 4 dage i Lalandia. Det var første gang jeg var der. Ungerne har været der flere gange med klub osv. Så de kunne vise stedkendt rundt.
Fint lille hus, med plads til mormor + hund, søster og så mig og børnene.

Vores lille hytte i Lalandia - Rødby


Havde da godt nok været spændt på, hvordan det skulle gå. mange, med forskellige behov i et lille hus. Men det gik nu rigtig godt. Alle der gav og tog lidt, - vi hyggede, spillede, tog på tur, badede, stod på skøjter (ja du læste rigtigt), fandt flotte sten på stranden og spiste som sædvanligt alt for meget.


Vi finder flotte sten. Det her billede var så før vi skulle til at bære på knogler.
Stenene skal vi selvfølgelig male på. Hvad skal vi bruge dem til ??? - Aner det ikke. Det er jo det der er så skønt ved at være kreativ. Det er bare noget man har lyst til.


Josefine fandt endvidere et helt skelet af gud ved hvad, men det var fan... stort og det måtte hun jo have med hjem. Selvfølgelig, det er da helt normalt, ikk ? Hun vil være kirurg og så interesserer man sig jo for krop, indvolde og knogler. Var der nogen der sagde nørd ??? Ikke mig, - hun er en helt almindelig 15 årig, på næsten alle punkter (tro mig, jeg venter gladeligt på at hun bliver 17-18 år eller deromkring, hvor hjernen begynder at fungere normalt igen), - men målbevidst og nørded det er hun sgu. Nåmen stolt det er jeg jo selvfølgelig. Hvem var så målrettet og sikker på, hvad livet skal bringe, som 15 årig. Ja, jeg var ikke da....

Så har vi fodret geder op til flere gange. Vi fandt et trix, hvor vi kunne tiltrække alle (jeg mener virkelig ALLE) gederne hen til os, i den ellers så store indhegning. Måske ikke så sødt over for alle de små børn der var igang med at klappe et lille sødt gedekid. Men det opdagede vi først da vi stod midt i mængden, af geder der var ved at overfalde os, for at få en bid af kagen (læs: blade som vi havde samlet op)



Her Frederik med en grådig ged. Jeg nåede desværre ikke at tage billede af ham, da der var 20 geder der stod om ham på den måde. Som den omsorgsfulde mor jeg er, måtte jeg jo hjælpe istedet for at tage billede.




Man bliver heldigvis aldrig for gammel til at hygge sig med at fodre geder.



Vi var også på tur til Knuthenborg Park sammen med en million andre mennesker. Men bortset fra de laaaange køer, de høje priser på indgang og dårlig junkfood, de mange bier, ja så havde vi da en god dag, med mange close up shots på eksotiske dyr. 


















Og sidst men ikke mindst den "meget farlige" fede og forkælede mormor hund - Zitta

Dejlig tur hvor vi var nogenlunde heldige med vejret.
Nu er vi hjemme og vaske tøj og pakke påny. I morgen går turen til Sverige i sommerhus. Det glæder jeg mig til. Sverige er så smukt et land at køre i. Stadig en uges ferie tilbage, -jubiiiiii

Ingen kommentarer:

Send en kommentar