fredag den 10. juni 2011

Sypigernes bamser

For noget tid siden, bloggede jeg om mit syværksted i SFO...De dygtigste sypiger, havde fået lidt "kvalitetstid" og vi gik i gang med, at sy fleecebamser. I HÅNDEN, - vel at mærke.


Billedet viser diverse halvfædige bamsekroppe. Føj hvor det mønster drillede...Armene blev i første omgang syet forkert på, så de vendte bagud og bamse lignede en vingeskudt ørn. Der blev bandet og pigerne skældte mig ud, fordi jeg ikke havde styr på det. Hæhæ.
Vi har en meget frimodig omgangstone i syværkstedet. Nogengange kalder vi det bandeværkstedet, fordi det er helt tilladt at bande, når noget driller eller man stikker sig på en nål.
Faktisk så havde vi knoklet så meget med de arme, at det endte med, at jeg tog to bamser med hjem og pillede det op for pigerne og satte armene rigtigt på, så de var klar til at blive syet, næste gang vi skulle have syværksted.

Jubii hvor blev pigerne glade. To 2. klasses piger blev færdige på 3 eftermiddage. Her ser I det færdige resultat.....Det kan de vist godt være stolte af.
Og jeg er faktisk også lidt stolt.

Det er da en fin ting, at komme hjem med. Godt gået piger. De er bare så dygtige......

6 kommentarer:

  1. wow de er da bare super fine kan godt forstå de og du er stolte :)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hej Madam ZigZag.
    Respekt. -og så i fleec-stof. Næste gang I skal lave bamser, så vælg noget andet stof - selv om det er "nejs". Kh Lotte Jul

    SvarSlet
  4. Hej Lotte
    Hvorfor tænker du at det skal være noget andet stof?

    SvarSlet
  5. Det er altså nogle dygtige børn du har der i din sfo. De må også være glade for dig med de ting du laver med dem. I kan alle være godt stolte.

    SvarSlet
  6. noget andet stof... fleecen er besværlig - den skrider, som du selv siger. Du er velkommen til at se på www.lottejulbamser.dk - der en noget af det jeg har lavet efter mine egne fustrationer over fleecen. Kh Lotte

    SvarSlet