lørdag den 25. juni 2011

Eventyrlig blog !!!

Tamar Mogendorff


Jeg er simpelthen lige ved at falde ned af stolen, over denne her "kunstner" kan man vel kalde hende.
Godt nok taler vi om syning og sjove kreationer i stof, men kunst det er det sgu ! Jeg elsker det Tamar Morgendorff laver.
Eventyrlige, smukke, skæve, lidt kiksede fantasi-skabninger eller bare dyr med naivt udtryk.
Hendes univers appelerer så meget til mig, at jeg tit ser på billeder af hendes ting.
Måske er det fordi jeg arbejder med børn, at jeg er så pjattet med søheste og enhjørninge, -
ved det ikke. Men jeg tænker, at jeg her i sommerferien, vil lave lidt syarbejde, "lidt" lige lovligt meget inspireret af hende.
Der er simpelthen så mange muligheder i det hun laver, lige til at overføre til syning med børn. Fordi, det kan ikke blive for skævt, det gør det blot mere charmerende.
Den her skønne vægfigur, er måske en lidt for stor mundfuld at lade sig inspirere af, men skøn det er den.

Det lille akvarie er så sødt og det er jo oplagt, at lade børnene selv tegne deres dyr. Det her er jo bare en mere sofistikeret udgave af det akvarie i en skotøjsæske som alle vel har prøvet at lave. Genialt
Men hvilke forældre ville ikke få vand i øjenkrogene, hvis lille Sofie, kom hjem med et fint lille kunstneri. I LOVE IT - som Ole Henriksen ville have sagt.....




Så hvis du elsker håndarbejde, i kreativitetens ypperste form som jeg, så skulle du se forbi disse to hjemmesider. Masser af inspiration at hente. Im a fan !!!

Tamar's blog : http://tmogy.blogspot.com/

Tamar's gallerie : http://www.tmogy.com/galleries.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar