søndag den 29. maj 2011

Velkommen til nye læsere

-Og tak for alle beskederne, fra nye og "gamle". Jeg læser dem alle. Når ikk, at give hver og en, personligt tilbagemelding, men jeg er glad for alle kommentarer.

Er ved at gøre klar til morgendagens syværksted på jobbet.
Jeg skal i morgen eftermiddag sy, med særligt udvalgte børn.
Jeg har travle når jeg syr med børnene. Typisk gør jeg det et par gange om ugen. Men jeg bliver stresset og skal tage mig selv i, ikke at snerre og hundse, fordi jeg har for travlt. Der er simpelthen flere børn end jeg kan nå at hjælpe!
Derfor har jeg lavet små bøger til de dygtigste sypiger. De kan blive sy-hjælpere. For at blive det, skal de kunne tråde en nål, lave knude på snoren, hæfte ende og også gerne kunne hjælpe andre, med at klippe et nemt mønster ud i filt.
Når de har hjulpet mig 6 gange, bliver der lavet et særligt sykursus for dem. Her kan de blive udfordret og få lov til at sy nogle lidt sværere ting og uden at blive forstyrret og skulle vente.
I morgen skal jeg sy med 8-10 dygtige sypiger.....
De kan vælge imellem en kanin eller en bamse. Det er to piger fra o.klasse og 6 fra 2. klasse. Dygtige børn, så det bliver så super hyggeligt.

Kaninerne bliver så fine. Vi syr dem i fleece. Kaninerne sys på vrangen, i hånden.
Mønstret er fra Alt om håndarbejde Marts 1993

Det er første gang vi skal sy bamsen. Den skal selvfølgelig også sys i hånden.
Mønstret er fra Stof og Stil
Håber jeg kan tage lidt billeder, når de har fået syet dem færdigt. De bruger ca. 2-3 eftermiddage på det, som regel.
Vender tilbage med lidt pral, når de er færdige.....

2 kommentarer:

  1. Spændende! Jeg tror du er en rigtig god lærer.

    SvarSlet
  2. Hej Heidi,

    Jeg har været nødt til at udskifte www.cocreater.blogspot.com med www.dankebaar.blogspot.com - og indholdet fulgte pænt med, men det gjorde mine to faste læsere (deriblandt altså dig) ikke!! Snøft.

    Hvis du har lyst, så ved du nu hvor du kan finde mig. :-)

    Bedste hilsner

    Maria

    SvarSlet