søndag den 22. maj 2011

Søndag i haven




Haven står i blomst, - hvor er det fantastisk....
Det var en dejlig dag i kolonihaven. Jeg  har luget, luget og så lige luget....Nu er der smukt og hyggeligt.
Pæonerne er næsten sprunget ud, bregnerne står lysegrønt i mellem lyserøde, blå, lilla og sorte akelejer.


Det  smukke Japanske Ahorntræ, som jeg fik i fødselsdagsgave af min datter da hun var 3 år (købt sammen med hendes fra), lyser rødt i haven. Det overlevede en sen flytning og en hård vinter.


Kæresten har repareret havelågen og malet både den og døren til redskabsskuret.
 
Hvorfor er det lige, at man aldrig når, at sidde og nyde det kæmpe arbejde, det er at holde det pænt.
Der er for få timer i døgnet. Eller også så arbejder jeg for meget. Næste gange jeg skal i haven, kan jeg starte forfra med at luge eller, male lidt, eller plante et eller andet. Det er da hyggeligt, bevars. Jeg har svært ved at sidde ned. Så måske er det bare et dybt suk over, at en skøn weekend er ved at være slut.
Hvad bliver der af "dage i haven, i en liggestol, med kryds og tværs og kølig hvidvin" ?
Nå....det må blive når jeg bliver gammel (eller vinder i lotte. Måske jeg skulle begynde at købe lotto).

På den anden side, så er jeg jo priviligeret, at jeg altid har noget at tage mig til, som jeg elsker og hygger mig med.

2 kommentarer:

  1. Så fin hage du har :O)

    Tusen tusen takk for den herlige puten jeg har fått i posten. Den falt virkelig i smak og min lille Lulle likte den svært godt :O)

    Ønsker deg en fin fin uke

    Klem Carina

    SvarSlet
  2. Hej.. Var lige på ny "blogge jagt" ... det er en dejlig blog du har og vil gerne forsat følge med, så jeg melder mig lige som fast læser.. KH Iben

    SvarSlet