torsdag den 19. maj 2011

Fantasi er vigtigere end viden

Albert EinsteinCitat af Albert Einstein......

Faldt lige over det, da jeg ville se efter søde ordsprog til bogmærker.

Set i lyset af, at et kreativt tænkende menneske, ofte ser muligheder og løsninger, så er det jo guldkorn, formuleret ganske enkelt......."Du skal tænke ud af boxen" siger min kæreste altid til mig...
Og sjovt nok, så er det ligesom der hvor tingene sker. Når jeg lader mig selv arbejde med de ideer der opstår, tør tro på at det er muligt og ikke tænker over, hvordan andre mon ser på det.

Så jeg tror, at jeg er ved at finde min niche, ved at bruge min fantasi og ikke skæve så meget til hvad andre laver.....
Havde engang et par nattevagter på en døgninstitution, for udviklingshæmmede. Her arbejdede jeg sammen med en gammel mand. Tidligere bankmand, som havde rådgivet iværksættere.

"Du skal finde ind til det du gør bedre end alle andre, det du ikke kan lade være med, det som er lige præcis din niche, så har du alle muligheder for succes", - sagde han til mig.
"Om ikke andet, så da i det mindste, muligheden for at opnå lykke....."
Tænker ofte på det han sagde. Især når jeg ikke kan lade være med at få nye ideer til, at lave et eller andet kreativt, som nogen måske undrer sig over.

Bare en tosset tanke her midt i cup-cakesyningen........?




Jeg har slukket dummekassen. Der er jo ikke noget i !!!

God storebededag til alle.......

Jeg bad bare om lidt fred og fik det..... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar